Whole30 zakázané a povolené potraviny

​Zakázané potraviny

  • Nejezte přidaný cukr, skutečný nebo jeho umělé náhražky. To zahrnuje (ale neomezuje se na) bílý řepný nebo hnědý třtinový cukr, javorový sirup, med, agávový sirup, kokosový cukr, datlový sirup, extrakt z mnišského ovoce , stevii, Splenda, Equal, Nutrasweet a xylitol. Pokud je ve složení přidané jakékoli sladidlo z tohoto seznamu, pak tato potravina není povolena.

  • Nepijte alkohol, v jakékoli formě, ani na vaření. V ideálním případě žádné tabákové výrobky jakéhokoli druhu, tedy i elektronické cigarety.

  • Nejezte obiloviny i pseudoobiloviny. To zahrnuje (ale není omezeno na) pšenici, žito, ječmen, oves, kukuřici, rýži, proso, bulgur, čirok, naklíčená zrna a všechny bezlepkové pseudoobiloviny jako quinoa, amarant a pohanka. To také zahrnuje všechny způsoby úpravy výše zmíněných, a to včetně otrub, klíčků, škrobu atd.

  • Nejezte luštěniny. Patří sem fazole všeho druhu (černá, červená, pinto, námořnická, bílá, ledvina, lima, fava atd.), hrách, cizrna, čočka, arašídy. To znamená i všechny výrobky z těchto potravin jako jsou arašídové máslo, všechny sójové produkty jako jsou sójová omáčka, miso, tofu, tempeh, edamame a sójový lecitin.

  • Nejezte mléčné výrobky. To zahrnuje produkty z kravského, kozího nebo ovčího mléka, jako je mléko, smetana, sýr, kefír, jogurt, zakysaná smetana, zmrzlina nebo zmrazený jogurt.

  • Nejezte potraviny obsahující karagenan (zahušťovadlo například ve šlehačce), glutamáty (kořenící směsi, dochucovadla, zejména v asijské kuchyni) nebo siřičitany (konzervanty časté například v uzeninách).

  • Nejezte žádné pečivo ani celozrnné, nezdravé potraviny nebo dobroty se „schválenými“ ingrediencemi. * Tedy, žádnou mouku ani "celozrnnou". Ani bezlepkové náhražky.

Výjimky z výše uvedených pravidel

  • Ghee (ghí) nebo přepuštěné máslo. Toto je jediný produkt z mléka, který je povolen v průběhu vašeho Whole30, protože potenciálně problematické mléčné složky, jako je laktóza (mléčný cukr) a kasein, jsou během přepouštění odstraněny.

  • Ovocný džusy a štávy, pokud jsou nedoslazované. Některé pokrmy mohou obsahovat ovoce jako přírodní sladidlo, což je v pořádku podle pravidel Whole30.

  • Některé luštěniny. Jsou povoleny zelené fazole, hrachové lusky a hrách. I když jsou to technicky luštěniny, jedná se o mnohem více „lusk“ než „fazoli/semeno“ a zelené rostliny jsou pro vás obecně dobré.

  • Ocet z bílého, červeného vína, balsamiko, jablečného moštu a rýže, je povolen během vašeho programu Whole30. (ne sladový ocet, který obecně obsahuje lepek). Pozor na dobarvované olivy nebo octy (nejčastěji balsamico) - často se barví karamelem, což je cukr.

  • Kokosové aminos (uvařená a přirozeně fermentovaná náhražka sojové omáčky). Přijatelné jsou všechny značky kokosových aminos, i když v seznamu ingrediencí vidíte slova „kokosový nektar“ nebo „kokosový sirup“.

  • Sůl. Včetně jodizované stolní soli, kde je sice skrytý cukr (často ve formě dextrózy), ale ten je chemicky nezbytný k tomu, aby se oxidaci a ztrátě jodidu draselného zabránilo. Protože jídla ze všech restaurací sůl obsahují, je sůl výjimkou z pravidla „bez přidaného cukru“.

  • Při nákupu sladkostí, drobných pochoutek a potravin bez brzd (i když je složením ingrediencí technicky kompatibilní), chybí smysl Whole30, a nepovede ke změně návyku. Jsou to stejná jídla, která vás v první řadě dostala do problémů se zdravím a touhou - a palačinka z kokosové mouky (princip zákazu napodobenin).

  • Nestoupejte na váhu ani se jinak v průběhu programu Whole 30 neměřte po dobu 30 dnů. Psychická pohoda je předpokladem pro úspěšné dokončení programu a dosažení výsledku. Důležité je, jak se cítíte. Pořizovat fotografie a měřit se se doporučuje pouze před zahájením programu a po jeho skončení, tedy ve dnech 0 a 31.

 

Jaké dobroty vás čekají v nasišch krabičkách se můžete prohlédnout v našem Whole30 jídelníčku na tento týden.

Krabičky Whole30 od Nutric Bistra doporučení dle Whole30 dodržují na 100 %. Pokud chcete mít dodržování Whole30 jednoduché, vyzkoušejte naši Whole30 krabičkovou dietu. 

Videa, články, slevy, rady na váš email

Napsali o nás