Whole30 zakázané a povolené potraviny

​Zakázané potraviny

  1. Nejezte přidaný cukr, skutečný nebo jeho umělé náhražky. To zahrnuje (ale neomezuje se na) bílý řepný nebo hnědý třtinový cukr, javorový sirup, med, agávový sirup, kokosový cukr, datlový sirup, extrakt z mnišského ovoce , stevii, Splenda, Equal, Nutrasweet a xylitol. Pokud je ve složení přidané jakékoli sladidlo z tohoto seznamu, pak tato potravina není povolena.

  2. Nepijte alkohol, v jakékoli formě, ani na vaření. V ideálním případě žádné tabákové výrobky jakéhokoli druhu, tedy i elektronické cigarety.

  3. Nejezte obiloviny i pseudoobiloviny. To zahrnuje (ale není omezeno na) pšenici, žito, ječmen, oves, kukuřici, rýži, proso, bulgur, čirok, naklíčená zrna a všechny bezlepkové pseudoobiloviny jako quinoa, amarant a pohanka. To také zahrnuje všechny způsoby úpravy výše zmíněných, a to včetně otrub, klíčků, škrobu atd.

  4. Nejezte luštěniny. Patří sem fazole všeho druhu (černá, červená, pinto, námořnická, bílá, ledvina, lima, fava atd.), hrách, cizrna, čočka, arašídy. To znamená i všechny výrobky z těchto potravin jako jsou arašídové máslo, všechny sójové produkty jako jsou sójová omáčka, miso, tofu, tempeh, edamame a sójový lecitin.

  5. Nejezte mléčné výrobky. To zahrnuje produkty z kravského, kozího nebo ovčího mléka, jako je mléko, smetana, sýr, kefír, jogurt, zakysaná smetana, zmrzlina nebo zmrazený jogurt.

  6. Nejezte potraviny obsahující karagenan (zahušťovadlo například ve šlehačce), glutamáty (kořenící směsi, dochucovadla, zejména v asijské kuchyni) nebo siřičitany (konzervanty časté například v uzeninách).

  7. Nejezte žádné pečivo ani celozrnné, nezdravé potraviny nebo dobroty se „schválenými“ ingrediencemi. * Tedy, žádnou mouku ani "celozrnnou". Ani bezlepkové náhražky.

 

Výjimky z výše uvedených pravidel

  • Ghee (ghí) nebo přepuštěné máslo. Toto je jediný produkt z mléka, který je povolen v průběhu vašeho Whole30, protože potenciálně problematické mléčné složky, jako je laktóza (mléčný cukr) a kasein, jsou během přepouštění odstraněny.

  • Ovocný džusy a štávy, pokud jsou nedoslazované. Některé pokrmy mohou obsahovat ovoce jako přírodní sladidlo, což je v pořádku podle pravidel Whole30.

  • Některé luštěniny. Jsou povoleny zelené fazole, hrachové lusky a hrách. I když jsou to technicky luštěniny, jedná se o mnohem více „lusk“ než „fazoli/semeno“ a zelené rostliny jsou pro vás obecně dobré.

  • Ocet z bílého, červeného vína, balsamiko, jablečného moštu a rýže, je povolen během vašeho programu Whole30. (ne sladový ocet, který obecně obsahuje lepek). Pozor na dobarvované olivy nebo octy (nejčastěji balsamico) - často se barví karamelem, což je cukr.

  • Kokosové aminos (uvařená a přirozeně fermentovaná náhražka sojové omáčky). Přijatelné jsou všechny značky kokosových aminos, i když v seznamu ingrediencí vidíte slova „kokosový nektar“ nebo „kokosový sirup“.

  • Sůl. Včetně jodizované stolní soli, kde je sice skrytý cukr (často ve formě dextrózy), ale ten je chemicky nezbytný k tomu, aby se oxidaci a ztrátě jodidu draselného zabránilo. Protože jídla ze všech restaurací sůl obsahují, je sůl výjimkou z pravidla „bez přidaného cukru“.

  • Při nákupu sladkostí, drobných pochoutek a potravin bez brzd (i když je složením ingrediencí technicky kompatibilní), chybí smysl Whole30, a nepovede ke změně návyku. Jsou to stejná jídla, která vás v první řadě dostala do problémů se zdravím a touhou - a palačinka z kokosové mouky (princip zákazu napodobenin).

  • Nestoupejte na váhu ani se jinak v průběhu programu Whole 30 neměřte po dobu 30 dnů. Psychická pohoda je předpokladem pro úspěšné dokončení programu a dosažení výsledku. Důležité je, jak se cítíte. Pořizovat fotografie a měřit se se doporučuje pouze před zahájením programu a po jeho skončení, tedy ve dnech 0 a 31.

 

Jaké dobroty vás čekají v nasišch krabičkách se můžete prohlédnout v našem Whole30 jídelníčku na tento týden.

Krabičky Whole30 od Nutric Bistra doporučení dle Whole30 dodržují na 100 %. Pokud chcete mít dodržování Whole30 jednoduché, vyzkoušejte naši Whole30 krabičkovou dietu. 

 

Videa, články, slevy, rady na váš email