top of page
  • nutricbistro

Proč by měla zelenina tvořit základ našeho jídelníčku?

Aktualizováno: 14. 12. 2021

Zelenina tvoří bezpochyby důležitou součást zdravého jídelníčku. Jedná se o velmi bohatý zdroj vlákniny, vitaminů, minerálů, antioxidantů, fytonutrientů a dalších zdraví prospěšných látek. Přesto většina z nás nejí zeleniny dostatek.


Nebojte se naložit si pořádnou porci zeleniny, oproti které bude všechno ostatní na talíři vypadat malé. Užívejte si zeleninu syrovou, vařenou v páře, pečenou i grilovanou. Popadněte něco, co jste nikdy nezkusili, nebo vyzkoušejte jinou úpravu vaší oblíbené zeleniny.


Nebojte se naložit si pořádnou porci zeleniny.

Proč si dopřát více zeleniny každý den?


Zelenina je pro člověka cenným zdrojem výživy, poskytuje nám živiny důležité pro zdraví a údržbu vašeho těla. Jíst zeleninu tedy poskytuje značné zdravotní výhody. Lidé, kteří jedí více zeleniny jako součást celkové zdravé výživy, budou mít pravděpodobně nižší riziko některých chronických onemocnění. Kromě vlákniny důležité pro naše trávení nabízí zelenina také obrovské množství vitaminů, minerálů, antioxidantů a dalších živin, z nichž některé ještě ani nebyly objeveny.


Zelenina je výživným zdrojem sacharidů a energie


Zelenina je především výživným zdrojem sacharidů. Na rozdíl od běžně konzumovaných zdrojů sacharidů a bílé mouky obsahuje také již zmíněné zdraví prospěšné látky. Zeleninu můžete klidně využít jako primární zdroj sacharidů, jak je tomu běžné například v případě nízkosacharidového stravování či paleo stravy. Získáte tak všechnu potřebnou energii v balíčku nabitém mikronutrienty.