• nutricbistro

Seznámení s programem Whole30

Aktualizace: kvě 14

Co znamená tento zvláštní název?


Je to 30denní program, jehož pravidla byste měli na 100% dodržet. Jakmile jedno porušíte, začínáte znovu od začátku Dnem číslo 1 😊 Naše krabičky @Nutricbistro pravidla Whole 30 bez výjimky splňují.


Mně osobně se třeba stalo, že jsem si nepohlídala jídlo v restauraci, a musela jsem tedy znovu začít. Celkem jsem měla whole 38 😊 (w30 + 8 dní, když se mi to 8. den nepodařilo a v restauraci mi donesli něco trošku zahuštěného moukou).


Ale je pravda, že autoři tohoto programu, manželé Dallas a Melissa Hartwigovi, vycházejícího z programu Paleo, doporučují, že pokud necítíte výraznou změnu – anebo naopak stále cítíte, že s Vámi třeba cloumají chutě na sladké víc, než je zdrávo, prodlužte si program na kolik dní potřebujete. Proto se také setkáte s lidmi, kteří takříkajíc „jedou“ Whole60, Whole90 apod.


Obecně vzato, tento styl se může zdát přísným nebo omezujícím (zejména díky dnešní nabídce „všeho možného“ a hlavně i snadno dostupného, kolem nás), nicméně je naprosto bezpečný, i když byste se ho rozhodli držet třeba do konce svého života.


Naše Nutric whole30 si objednáte na minimálně 14 dní, maximálně na libovolně dlouhou dobu. Minimálně 14 dní je z toho důvodu, že při kratší délce zkoušení nepocítíte téměř žádnou změnu nebo naopak, pocítíte, ale pravděpodobně se nebudete cítit komfortně.


K čemu program Whole 30 slouží? Zjistíte, na jaké potraviny nebo složky v jídle, máte intoleranci, co vám jen „nedělá dobře“, čemu je lépe se vyhnout. Zda se vám bude lépe usínat, spát, probouzet (a věřím, že zrovna toto poznáte velmi snadno a rychle). Zda si budete potřebovat zdřímnout po obědě, jestli se vám ráno bude lépe vstávat. Zda budete podráždění, hladoví a budete mít nutkavé chutě třeba na sladké nebo na chipsy…


Sami uvidíte, na co všechno přijdete 😉



Grilovaná zelenina jako vhodná zeleninová příloha


Ve zkratce: Whole 30 se drží těchto zásad: Jídlo, které přijímáte by mělo splňovat tyto požadavky:

1.) podporuje zdravou PSYCHOLOGICKOU reakci (to jsou ty neovladatelné chutě na sladké nebo slané)

2.) podporuje zdravou HORMONÁLNÍ reakci (souvisí se zdravým spánkem, únavou během dne, podrážděností při některých situacích apod.)

3.) podporuje zdravé TRÁVENÍ (prostě se cítíte dobře, správně fungující střeva = správně fungující „celý člověk“ 😊)

4.) podporuje správnou funkci IMUNITNÍHO SYSTÉMU a minimalizuje záněty (konec různým nevysvětlitelným reakcím svého těla, konec bolestí kloubů bez zjevné příčiny)


Příště se podíváme blíže na to, co vlastně při programu Whole 30 jíst či nejíst 😉


Tereza

55 zobrazení

Videa, články, slevy, rady na váš email

Napsali o nás