Vyhledat
  • nutricbistro

Low carb - sacharidy držte nízko

Aktualizace: kvě 14


Co znamená tenhle do jisté míry „módní“ výživový směr?


Když se o LC (Low carb, s nízkým obsahem uhlohydrátů) budete snažit zjistit více, zjistíte, že zas tak módní pojem low carb není. Můžeme ho zařadit mezi trvale udržitelný zdravý životní styl, který je spíše stylem „jím normálně“. Někteří zarytí opravdoví fitness trenéři nebo spíše jen trenéři (možná by mě ani nepochválili za použití slova „fitness“), říkají takovému stylu „nejez jako popelnice“ 😊



Naše low carb krabičky se zásad LC drží beze zbytku


Někdy se můžete také setkat s názvem LCHF. Asi si říkáte – „co to probůh je“? Doslova „low carb high fat“. Znamená to „Sacharidy nízko, tuky vysoko“.


Neberte to prosím doslova.


Ana, sacharidy se drží nízko – odtud také český název nízkosacharidová strava.


Při LC jíme maso, vejce, plnotučné mléčné výrobky, ořechy, zdravé nerafinované tuky (stejně jako u w30), hodně zeleniny, ovoce jen bobule – borůvky, maliny, jahody,…avokádo 😊.


Low carb není tak přísná


Přemýšlíte nad naší nízkosacharidovou krabičkovou dietou? Výborně. Na rozdíl od stravovacího programu Whole30 zde není tak přísné pravidlo pro uzeniny a použití cukru jako konzervantu. Najdete ho totiž opravdu snad v každé byť sebelepší šunce. Pokud tedy není na slunci sušená a jen solená. Jsou zde povolené low carb dezerty a napodobeniny (LC palačinky, lívance apod.).


Občas si můžete dopřát i sklenku suchého bílého vína.


Tedy…dopřávejte si co chcete, nevadí, když si občas dáte pivo nebo guláš se šesti. Sami uvidíte, jak vám bude. Zdravé tělo, které bylo předtím třeba 30 dní na w30 (máte jistotu, že je organismus celý v pořádku), by si s občasným „cheat day“ mělo bez problému poradit. Určitě sami poznáte, co je pro vaše tělo dobré a zda se budete chtít vracet ke starým návykům.


Zapomeňte na mouku, cukr a brambory


Princip je podobný jako u Whole30. Žádná mouka, žádný cukr. A pozor, nejsou přípustné ani brambory. Při low carb nejíte rýži ani pseudoobiloviny. Zeleninu upřednostňujte ideálně co nejvíce zelenou. Barevná obyčejně obsahuje více sacharidů.


Další zakázané potraviny při low carb stravování jsme sepsali do Low carb zakázané a povolené potraviny.


Při lowcarb stravování můžete omezit počet jídel až na 1 denně. Je možné snižovat i celkový kalorický příjem dokonce na 800 kcal. Po nějakém čase zjistíte, že není nutné být otrokem chutí nebo hladu. Většina zkušených „low carbistů“ jí 2x denně. Někteří dokonce jedenkrát. A čas ode času absolvují i půst.


A co na to tělo?


Nic. Je spokojené, navyklé využívat energii primárně z tuků. Proto také nedochází k tak častým výkyvům hladiny cukru v krvi, tudíž ani k výkyvům nálad. Nebudete tak často unaveni, nebudete si po obědě muset dát šlofíka, budete dobře spát, lépe se vám bude vstávat a vůbec…sami si na to přijdete 😊


Tereza

0 zobrazení

Videa, články, slevy, rady na váš email